Vi ønsker at handleopplevelsen i vår nettbutikk skal være enkelt og trygg for deg som kunde. Målet for vår nettbutikk er at du finner det du søker og at du får det du har betalt for.
Har du spørsmål eller ønsker informasjon, kan du kontakte oss på telefon 22 32 45 36 (mandag - fredag kl 09-15) eller sende oss en e-post: nettbutikk@lampehuset.no
Vi tar forbehold om at enkelte varer kan bli utsolgt og at trykkfeil/tekniske feil kan forekomme. Sjekk alltid varen før du bestiller elektriker for å unngå ekstra kostnader. Ved feil på varen vil du selvfølgelig motta ny vare, men vi dekker ikke elektrikerkostnad. Vi minner om å sjekke søppelposten.
FRAKT OG RETUR
Det er kundens eget ansvar at riktig adresse og kontaktinformasjon blir registrert i bestillingen. Ved feil i orden som påvirker sendingen eller utleveringen vil kunden bli belastet for eventuelle avgifter eller ekstra kostnader som tilkommer for å endre/rette opp leveringen.
Vi samarbeider med Postnord og tilbyr følgende leveringsalternativer:
FRI FRAKT OVER BELØP 999,-
Legg inn en bestilling på minimum 999 kr. og få fri frakt til nærmeste postkontor eller nærmeste post i butikk.
MYPACK COLLECT - TIL NÆRMESTE POSTKONTOR - KR 99,-
Varene sendes til ditt postkontor eller nærmeste post i butikk. Du blir varslet med hentekode på SMS så fort pakken har ankommet ditt postkontor. Dersom du har skrevet feil mobilnummer og ikke mottar SMS fra Postnord, vil du bli belastet for porto ved ny sending.
MYPACK HOME - HJEM PÅ DØREN - KR 149,-
Varene leveres hjem til deg mellom kl 17 – 22. Enkelte steder leveres det også på dagtid. Dagen før pakken er klar til utlevering blir du varslet via SMS eller e-post med informasjon om leveringen. Samtidig mottar du en lenke til en side der leveringsalternativ og tidspunkt kan velges. Varene leveres ved første inngangsdør.
Retursending til nettbutikken?
Fri bytte og retur av dine varer, registrer din retur slik:
- Fyll ut angrerettskjema her
- Registrer returen her for å få QR kode
Du kan også returnere til nærmeste Lampehuset butikk, da trenger du ikke fylle ut angrerettskjema over. Husk å ta med ordrekvittering.
HENT I BUTIKK - FRI FRAKT
Varene kan hentes i en av våre butikker dersom varen er i beholdning i butikk. Butikken sender deg en SMS så fort ordren kan hentes, og ordren holdes av i butikken i 48 timer.
Ordrebekreftelse og legitimasjon må fremvises ved henting.
Ved retur/bytte i butikk må ordrekvittering fremvises.
VILKÅR VED RETUR
- Ved retur skal varen sendes tilbake i samme stand* som da du mottok den - det vil si forsvarlig pakket og uten skader/skrift/teip på originalemballasjen.
- Returner senest 30 dager etter at du mottok varen.
- Du finner angrerettskjema her.
*Vi ber deg om å returnere varene i emballasjen du mottok varene i, slik at originalemballasjen beskyttes under retursendingen. Hvis ikke vilkårene oppfylles vil vi vurdere hver enkelt sak, og om nødvendig avskrive returen hvis varen ikke er i salgbar stand.
Vi forbeholder oss retten til å holde tilbake pengene til vi har mottatt din retur. Du mottar en e-post når din retur er ferdigbehandlet (1-3 uker behandlingstid).
RASK LEVERING
Varene sendes normalt første virkedag etter bestillingstidspunktet dersom de er på lager. Bestillingsvarer har leveringstid på mellom 1 - 2 uker (kan avvike). Kontakt oss gjerne for mer nøyaktig leveringstid. Ved store kampanjer som Black Week, Sesongsalg etc. kan leveringstiden bli lenger enn normalt. Transporttiden med Postnord avhenger noe av geografisk beliggenhet, men tar vanligvis mellom 2 til 4 virkedager. Hvis varen(e) mot formodning ikke er på lager, vil du snarest motta en mail med leveringsinformasjon. Ved adresseendring må nettbutikken kontaktes snarest!
PAKKEOPPLYSNINGER
For å se status på din bestilling, vennligst logg deg inn på vanlig måte med e-post adresse og passord på "Min side". Her finner du opplysninger om pakkenummer, dato når pakken er sendt og fraktinformasjon. Du kan også laste ned Postnord sin egen app for å følge med på sporingen på pakken.
UAVHENTEDE PAKKER
Husk at du må hente pakken din innen hentefristen! Ellers sendes varene i retur til oss. Om du angrer på kjøpet så henter du bare ut din bestilling og returnerer den ved å registrere returen her: https://my.postnord.no/return?q=Lampehuset
Vi tar forbehold om at enkelte varer kan bli utsolgt og at trykkfeil/tekniske feil kan forekomme! Dersom dette skjer vil du snarest motta en mail fra oss. Vi minner om å sjekke søppelposten.
Ved uavhentede pakker som kommer i retur til oss, forbeholder vi oss retten til å kreve et gebyr på kr 200,- pluss frakt tur/retur. Dette er for å dekke våre frakt– og ekspedisjonskostnader.
30 DAGERS ÅPENT KJØP
– INNEBÆRER BYTTE TIL ANNET PRODUKT ELLER PENGENE TILBAKE
Vi i Lampehuset mener at trygghet for å velge riktig lys og lamper er viktig – derfor tilbyr vi deg 30 dagers åpent kjøp.
Lampehuset har det største utvalget av lys og lamper, vi har derfor gjort det ekstra vanskelig for deg å velge. Vi vet det er vanskelig å se for seg hvordan lampen passer inn hjemme hos deg, før du faktisk har prøvd. Det er viktig for oss at du blir fornøyd og derfor tilbyr vi deg å prøve lampen hjemme, med en mulighet for at du kan ombestemme deg – enten kan du bytte til en annen vare eller så kan du få pengene tilbake.
Forutsetning for å kunne bytte vare eller få pengene tilbake:
-Varen må være i samme stand som når det ble kjøp og emballasje må være intakt - varen må være i salgbar stand
- Ledninger, kabler og vaiere kan ikke være kuttet eller endret
- Det kan ikke ha blitt gjort synlige endringer på produktet, for eksempel laget hull til ledning/strømtilførsel eller egentilpassede skruehull for feste
- For å få pengene tilbake eller bytte vare må det fremvises kvittering for kjøpet eller at kjøpet er registrert med navn/telefonnummer i vårt register
- Tilbudet om bytte og returrett kan bortfalle ved gjentagende misbruk av fordelen
PRISGARANTI
- INNEBÆRER AT VI MATCHER LAVESTE PRIS I MARKEDET
Vi i Lampehuset vet at trygghet for lave priser er viktig – derfor tilbyr vi deg Prisgaranti.
Du skal være trygg på at du får god verdi for pengene og at prisene våre er lave. Vi etterstreber å alltid ha den laveste prisen i markedet og følger nøye med på prisutvikling hos konkurrenter. Dersom det forekommer at vi ikke har fulgt godt nok med og ikke har laveste pris, så vær snill å gi oss beskjed – da matcher vi prisen! Med denne garantien kan du være trygg på at du hos Lampehuset alltid får den laveste prisen.
Garantien gjelder når:
- Det kan vises til at et identisk produkt er tilgjengelig til en lavere pris hos en annen aktør – da matcher vi prisen. Varen det sammenlignes med må være identisk og dette kan for eksempel ses på vare- eller EAN-nummert.
- Varen er tilgjengelig hos en aktør med virksomhet i Norge (selskap som er offisielt registrert og har virksomhet i Norge)
Garantien gjelder ikke når:
- Aktøren det sammenlignes med ikke har varen på lager, eller ikke kan levere på under 9 dager
- Dersom det er en utenlandsk aktør
- Sesongvarer på tilbud - for eksempel julevarer og solarprodukter, samt andre sesongavhengige varer som selges i en tidsbestemt periode
REKLAMASJON / FEILEKSPEDERING
Om produktet er skadet ved levering skal dette meldes omgående til nettbutikk@lampehuset.no. For at vi skal kunne reklamere skaden ovenfor vår transportør/leverandør må vi melde ifra om skaden innen 7 dager etter ordren er mottatt. Vi er derfor takknemlige om du gir beskjed om skaden innenfor dette tidsrommet.
Ta vare på emballasjen for at reklamasjon skal kunne håndteres korrekt. Dette gjelder både synlige og skjule transportskader, og det er derfor viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt så snart som mulig etter mottakelse.
Om en vare mot formodning skulle være feilekspedert, skadet eller feil tar vi på oss kostnadsfritt å avhjelpe feilen. Send oss bilder av varen og emballasjen sammen med ditt ordrenummer og registrert navn. Ta vare på varen og emballasjen til du hører fra oss igjen, dersom våre leverandører ønsker varen i retur.
Vi tar forbehold om at produksjonsfeil, skader og feilleveranse kan forekomme. Ved slike avvik må kjøper melde inn dette skriftlig og snarest mulig før bestilling av elektriker eller montering da Lampehuset ikke dekker eventuelle kostnader som påløper, som for eksempel elektrikerregninger eller kompensasjon.
Vi pålegger oss ansvaret til å ettersende nytt produkt kostnadsfritt dersom feil forekommer og meldes inn innen rimelig tid, og beklager for ulempene det måtte medføre.
AVBESTILLE ORDRE
Dersom du ønsker å avbestille en ordre som enda ikke er sendt fra oss, kan du ringe oss på 22 32 45 36 eller sende en e-post hvor du spesifiserer om det gjelder din ordre i sin helhet eller hvilke varer du ønsker slettes fra bestillingen. Det påløper selvsagt ingen kostnader dersom avbestilling skjer før ordren er sendt fra oss. Dersom ordren allerede er sendt vil du bli belastet for frakten.
TRYGG BETALING
Lampehuset er opptatt av sikkerhet og trygghet. Vi har derfor valgt NETS, Klarna og Vipps som leverandør av kort og kredittkort-betaling, og faktura. Dette er en av Norges største og mest seriøse formidlere av betaling.
Ved fakturabetaling har fakturaen en betalingsfrist på 30 dager, og det er kundens eget ansvar at denne er betalt innen betalingsfristen. Ved eventuelle spørsmål angående din faktura må Klarna kontaktes. Ved returer anbefaler vi å registrere returen i Klarna appen slik at fakturaen pauses eller at hele fakturaen betales i sin helhet for å unngå eventuelle purringer eller inkasso. Beløp vil deretter bli kreditert fortløpende når retur er mottatt.
PERSONOPPLYSNINGER
Vi håndterer personopplysninger og betalingsinformasjon med den største sikkerhet. Når du handler i vår nettbutikk og lagrer dine personopplysninger i en egen profil, kan du når som helst be om å få dette fjernet fra vårt kunderegister.
Vi lagrer aldri betalingsinformasjon og opplysningene blir aldri videresendt eller solgt til tredjepart. Du kan lese mer om dette her.
BRUKEROMTALER
Vi benytter oss av Lipscore som samarbeidspartner for å innsamle brukeromtaler. Du kan derfor i ettertid av din bestilling motta en forespørsel på e-post om å vurdere/anmelde produktene som ble kjøpt og på servicen du mottok. Alle våre anmeldelser er reelle og knyttet opp mot fysiske kjøp i nettbutikkene (lampehuset.no og houseoflamps.se).
Vi mener at alle tilbakemeldinger er viktige, så ingen omtaler/anmeldelser blir skjult eller slettet med mindre de inneholder språk eller holdninger vi ikke ønsker å forbindes med.
SALGSBETINGELSER
Våre salgsbetingelser gjelder for salg av alle varer og tjenester (produkter) i nettbutikken til forbrukeren, og utgjør sammen med din bestilling det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.
Kjøpet bekreftes med en ordrebekreftelse. Det er derfor viktig å skrive korrekt e-post ved bestilling. Kontakt oss dersom du ikke har mottatt ordrebekreftelsen på mail. Sjekk søppelposten også.
Salgsbetingelsene og annen informasjon i nettbutikken er kun tilgjengelig på norsk.
For å kunne handle i nettbutikken må du ha fylt 18 år.
Vi leverer kun til fastlands Norge.
Våre Salgsbetingelser finner du i sin helhet her
Har du ytterligere spørsmål rundt dine rettigheter og lovverk rundt kjøp anbefaler vi deg å ta en titt på følgende lenker: